Illiteracy will prevail

en tjugonånting kille som fejkar sin väg genom bokbranschen. jobbar för närvarande som bokbhandelsbiträde i en större svensk stad.

fredag, oktober 28, 2005

jag fick inte det där jobbet på kedjekontoret.
antar att det var lika bra, egentligen ville jag bara åt dom där extra pengarna.
att äntligen få ett 9 -5 jobb hade inte heller varit fel, förstår ni vad jag hatar att
aldrig vara hemma förrän 7 på kvällen? sen dessa förbannade lördagar också.
innan jag började jobba som bokhandelsbiträde så var jag alltid ute på fedagskvällen.
nu går jag bara ut på lördagarna, nästan alltid till en svartklubb, när jag stapplar
hem därifrån brukar jag alltid ångra att jag överhuvudtaget gick ut.

anyway, det där jobbet.
nästa steg i rekryteringsprocessen var tydligen ett psykologiskt test.
herregud, vilka tror dom att dom är?

jag ska jobba på söndag också, det är den årliga förlagsträffen.
den hålls alltid på ett sunkigt hotell mitt i staden, där det bjuds på snittar, varm mat
och kaffe. aldrig rödvin.

för nåt år sedan, när coetzee vann nobelpriset, så sprang dorotea bromberg
omkring som en yr höna och skrek "jag flyger, jag flyger". i fem minuter.
det kan ha varit dom längsta minuterna i mitt liv.

förstår ni hur glad jag blev när det tillkännagavs att harold pinter fick årets nobelpris?
svensk bokhandel skrev att festen var inställd. vilken jävla fest?
ingen är lyckligare än mig. inte en bok finns på svenska. vem fan bryr sig.
tydligen ska nåt litet förlag iaf trycka upp ett tjugotal av hans dramer på svenska, lycka till.

förresten, när nobelpriset tillkännagavs så hade jag ställt ut en radio i butiken.
jag var den enda som brydde mig. jag försökte förklara att nobelpriset skulle tillkännages
& att eventuella kundförfrågningar gott kunde vänta 5 minuter.

2 kunder blev så förbannade att dom gick, när dom inte fick nån service.
en annan satt i telefonkö och skulle (visade det sig) fråga om heikki vesas astrologibok.

äntligen!

2 Comments:

  • At 7:36 em, Anonymous Saskia said…

    Väldigt roligt. :) Jag ser det framför mig.

     
  • At 1:13 fm, Anonymous Anonym said…

    A Little Daily Motivation.. Do we seek self empowerment Daily,weekly or yearly. I have been interested in working and self empowerment for years now. I am driven to success by the master teachers from the past. I really enjoy people like Wayne Dyer, Greg Vanden Berge and Tony Robbins. Im writing to this blog for selfish reasons, I want to see everyone live the life of their dreams. I am Living my life to the fullest and it is due to a book writen by Greg Vanden Berge . Master Goal Achiever and Author of Start Living Your Dreams Today.. A Great Book from the masters.. I hope you enjoy the book as much as I did..

     

Skicka en kommentar

<< Home