Illiteracy will prevail

en tjugonånting kille som fejkar sin väg genom bokbranschen. jobbar för närvarande som bokbhandelsbiträde i en större svensk stad.

tisdag, november 08, 2005

dn direktsänder en uppläsning av den nya harry potter boken,
med estradpoeten daniel boyacioglus. det hela är mkt roligt.
kan vara det mest amatörmässiga jag någonsin hört.
karln högläser ju sämre än vad jag gör.
dessutom låter han bakfull och sönderrökt.
stackars barn.

vem fan kallar sig för estradpoet förresten? (seriöst?).

-eh, jo..alltså. jag är estradpoet. jobbar du kvar på volvo? oh..ok.
nä, du vet. estraden är min arbetsplats. jag är estradpoet.
högläser harry potter böcker för dn och en massa barn.
direktsänd nätradio, tänk dig. jag når ut över hela världen.
hela världen är min estrad. jag är estradpoet.
jobbar du kvar på volvo? oh..ok.

slipper förövrigt kränga harry potter imorrn.

satt på akuten 12 timmar igår,

hey bitestikelinflammation!
tänk dig att nån sparkat dig på pungen.
tänk dig två minuter senare, när stjärnorna flimrat förbi ögonen
och illamåendet är på väg bort. tänk dig den där molande smärtan.
håll fast vid den under x antal dagar.
hey bitestikelinflammation!

nu mår jag illa igen.
ska nog lägga mig och läsa robinson crusoe.

7 Comments:

  • At 9:41 em, Blogger Anna (K) said…

    Hej, Eyvind.

    Sextonde kapitlet: Spåren efter kannibalernas orgier. Nya problem uppstår.

     
  • At 4:44 em, Anonymous Anonym said…

    All min sympati. Den är inte kul när den övermannar en - men den blir med tiden en livslång anekdot, om det kan muntra upp dig.

     
  • At 11:10 fm, Blogger eyvind dyer said…

    >anna, haha. min gamla robinson bok har inga kapitelrubriker. tyvärr.
    skulle mkt hellre ha din version.
    "du fredag! jag herre!"

    >anonymous, tack!
    (smärtan är mindre, men dom
    sinnessjukt starka tabletterna gör
    att jag mår illa mest hela tiden)

    eh, om det nu var nån som undrade :)

     
  • At 12:39 fm, Blogger Annela said…

    Stackars dig!! Hoppas att du snart blir bättre!!
    Jag har läst din blogg ett tag nu och jag gillar din bakåtlutade "alla-är idioter"-stil.
    Keep it up!!

     
  • At 7:32 em, Blogger eyvind dyer said…

    tack annela.

     
  • At 11:52 em, Anonymous Anonym said…

    WOW WHATS NEXT>>>Live Your Life With A Little Daily Motivation.. Do we seek continuing education Daily,weekly or yearly. I have been interested in working and continuing education for years now. I am driven to success by the master teachers from the past. I really enjoy people like Wayne Dyer, Greg Vanden Berge and Tony Robbins. Im writing to this blog for selfish reasons, I want to see everyone live the life of their dreams. I am Living my life to the fullest and it is due to a book writen by Greg Vanden Berge . Master Goal Achiever and Author of Start Living Your Dreams Today.. A Great Book from the masters.. I hope you enjoy the book as much as I did..

     
  • At 12:57 fm, Anonymous Anonym said…

    A Little Daily Motivation.. Do we seek education Daily,weekly or yearly. I have been interested in working and education for years now. I am driven to success by the master teachers from the past. I really enjoy people like Wayne Dyer, Greg Vanden Berge and Tony Robbins. Im writing to this blog for selfish reasons, I want to see everyone live the life of their dreams. I am Living my life to the fullest and it is due to a book writen by Greg Vanden Berge . Master Goal Achiever and Author of Start Living Your Dreams Today.. A Great Book from the masters.. I hope you enjoy the book as much as I did..

     

Skicka en kommentar

<< Home