Illiteracy will prevail

en tjugonånting kille som fejkar sin väg genom bokbranschen. jobbar för närvarande som bokbhandelsbiträde i en större svensk stad.

måndag, november 14, 2005

eftersom jag varit hemma hela förra veckan så finns
det inte så mkt att skriva om. tänkte därför
citera ur min andra dagbok. den som är mer privat.

"2005-11-08 / 15:36

excuse me!
nyss var det en kvinna här inne och nynnade
jättehögt, hon hade ett extremt högt tonfall.
antingen var hon en operasångerska som gick
omkring och övade lite, eller så var hon en
psykopat. jag gissar på det senare.

alldeles strax efteråt, så skrek en karl
efter boken om stalin och hans hov.
när han skrek så ramlade det ut en stor bit
mat ur munnen på honom. han var helt
högröd i ansiket.

och om inte det räckte så gick en försäljare
omkring i butiken och försökte värva kunder
till 3g nätet. han hade kravatt på sig.
vi kastade ut honom.

allt mellan kl. 15:15 - 15:21.

bara i bokhandeln, barn.
bara i bokhandeln.

take me away from here, take me anywhere!"

"2005-09-30 / 11:36

(bokmässan. torsdag).
det var köttfest hos bra böckers monter igår,
ingen vegmat så långt ögat kunde nå. är alla
i kultureliten köttätare? jag drack champagne
på tom mage och kände mig lite febrig,
det var roligt. det serverades vin överallt,
jag vågade inte tränga mig på någonstans.
utom hos historiska media (vilket fantastiskt
rödvin!) och hos abf (vad gjorde dom där
egentligen?).

jag försökte sno åt mig vin hos aftonbladet också,
men hunnra slipsgubbar trängde sig före.
jag såg herman lindqvist och jan guillo kramas.
jag tror att det var dagens kulturhändelse."

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
förresten så heter jag inte eyvind på riktigt.
om det nu var någon som trodde det.
jag skulle bara väldigt gärna vilja.

5 Comments:

  • At 10:11 em, Anonymous Anonym said…

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     
  • At 1:19 em, Blogger Anna (K) said…

    Jag skulle också vilja heta Eyvind. Eller Öyvind, eller Edvin.

     
  • At 7:33 em, Blogger eyvind dyer said…

    ja, det är vackert. min son (om jag får nån) ska lätt döpas till eyvind.

     
  • At 8:03 em, Blogger Anna (K) said…

    Ja, just det, man kan ju ge de fina namnen till sina barn (om man får några)istället för att önska att man själv hette dem... Vad tänkte jag på egentligen? Dessutom är jag ju tjej, och skulle inte fått heta Eyvind hur gärna jag än hade velat.

     
  • At 1:47 fm, Blogger the lost feeling said…

    haha..herregud. bokhandeln alltså. thats where it all happens! känns för övrigt skönt att jag inte är den enda som går runt och tror att folk är psykopater hela tiden.

    och ja, eyvind är fint.

     

Skicka en kommentar

<< Home