Illiteracy will prevail

en tjugonånting kille som fejkar sin väg genom bokbranschen. jobbar för närvarande som bokbhandelsbiträde i en större svensk stad.

torsdag, november 03, 2005

fick en grym utskällning nyss.
ett gnidet pensionärspar ifrågasatte
mina yrkeskunskaper.

lär dig ditt jobb, skrek dom.

jag kan mitt jobb, skrek jag.

(far åt helvete!)

* * * * * * * * * * *

saker som idioter glömt kvar i bokhandeln:

1 par solglasögon. (rayban).
7 par läsglasögon.
1 plånbok.
1 glasögonfodral.
1 mobiltelefon.
1 recept på läkemedlet activelle.
1 recept på shitake i gräddsås.
1 polisanmälan om misshandel. (jag är oskyldig).
1 filofax.
1 påse med 7 julkort.
1 cv.
1 bankpapper på ett fastighetsköp (4,3 miljoner).
1 deklaration.
1 urklippt krönika med rubriken "sluta trampa på varandra tjejer!".
1 id-kort för uppehållstillstånd i frankrike, utfördat till en ungrare.
1 påse konfetti.

ja, jävlar.

10 Comments:

  • At 3:11 em, Blogger shifts said…

    det är hemskt roligt att just läsglasögon är mest kvarglömda. det vore som kajal på arvikafestivalen eller jongleringskäglor på gyckelkonvent. i love it.

     
  • At 9:07 em, Blogger eyvind dyer said…

    haha, ja. eller hårnät i italienska fotbollsomklädningsrum, eller xtc i rejvkommisionens fikarum.

     
  • At 10:36 em, Blogger felicia said…

    stackars tant som glömt sina hormontabletter, får man äta upp godiset?

     
  • At 11:01 em, Blogger eyvind dyer said…

    är det hormontabletter? :) orkade aldrig slå i vårat fass.

     
  • At 10:50 fm, Anonymous Anonym bokhandelsmedhjälpare said…

    Jag jobbar själv i bokhandel och hittade precis din blogg. Tycker den är helt fantastisk! Visserligen älskar jag mitt jobb och alla de där 1000 dagliga irritationsmoment som ingår i det. Skönt att få känna igen sig!

     
  • At 7:31 em, Blogger eyvind dyer said…

    hej anonym bokhandelsmedhjälpare. tack så mycket. :)

     
  • At 1:50 fm, Blogger the lost feeling said…

    haha, ja det är var skoj att folk glömmer läsglasögonen. men du! spara lapparna. skicka in dom till found magazine! underbart fanzine som bara består av upphittade grejer. iofs kanske lite fusk om man jobbar i affär, men hey..... foundmagazine.com tror jag.

     
  • At 4:14 em, Blogger eyvind dyer said…

    lost feeling:

    klockren idé, men jag har redan gjort
    ett eget fanzine för två år sedan,
    "saker kvarglömda i kopiatorn" :)

     
  • At 10:47 em, Anonymous Anonym said…

    Live Your Life With A Little Daily Motivation.. Do we seek continuing education Daily,weekly or yearly. I have been interested in working and continuing education for years now. I am driven to success by the master teachers from the past. I really enjoy people like Wayne Dyer, Greg Vanden Berge and Tony Robbins. Im writing to this blog for selfish reasons, I want to see everyone live the life of their dreams. I am Living my life to the fullest and it is due to a book writen by Greg Vanden Berge . Master Goal Achiever and Author of Start Living Your Dreams Today.. A Great Book from the masters.. I hope you enjoy the book as much as I did..

     
  • At 3:46 em, Anonymous Anonym said…

    Raybayn e hett

     

Skicka en kommentar

<< Home