Illiteracy will prevail

en tjugonånting kille som fejkar sin väg genom bokbranschen. jobbar för närvarande som bokbhandelsbiträde i en större svensk stad.

onsdag, november 16, 2005

försökte ringa ut en beställd bok nyss:

- hej, jag söker agneta andersson.

(sur gubbe som mumlar).
- vafalls, det finns ingen sån människa här!
vem är det som ringer och stör?

-eh, jo, jag heter ***** och ringer från ****** bokhandel.
jag har en bok här som agneta beställt.

-vafalls! *ohörbart* att ha fräckheten att ringa mig om sådant!
vet hut! pojkjäfvul!

-men alltså...

*klick*

6 Comments:

  • At 3:08 em, Anonymous Anonym said…

    Sa han verkligen "vafalls"? Så underbart...

     
  • At 3:12 em, Blogger eyvind dyer said…

    ja, två gggr. det känns som om jag ringde och pratade med 1800-talet.

     
  • At 5:12 em, Anonymous Anonym said…

    Min polare brukar spela gammal greve när folk ringer till honom, är ofta både dråpligt och oförsvarbart... Han använder bara gamla ord då, typ galoscher o sånt liksom...

     
  • At 1:43 fm, Blogger the lost feeling said…

    hahaha! vem kunde väl ana att det var ett sånt jävla skitjobb att jobba i bokhandel?

     
  • At 2:39 em, Anonymous Anonym said…

    Hi I'd like to thank you for such a great quality forum!
    Just thought this is a nice way to make my first post!

    Sincerely,
    Laurence Todd
    if you're ever bored check out my site!
    [url=http://www.partyopedia.com/articles/butterfly-party-supplies.html]butterfly Party Supplies[/url].

     
  • At 3:43 fm, Anonymous Anonym said…

    Hello. My wife and I bought our house about 6 months ago. It was a foreclosure and we were able to get a great deal on it. We also took advantage of the 8K tax credit so that definitely helped. We did an extensive remodeling job and now I want to refinance to cut the term to a 20 or 15 year loan. Does anyone know any good sites for mortgage information? Thanks!

    Mike

     

Skicka en kommentar

<< Home