Illiteracy will prevail

en tjugonånting kille som fejkar sin väg genom bokbranschen. jobbar för närvarande som bokbhandelsbiträde i en större svensk stad.

fredag, november 18, 2005

har ni sett svart mjölk någon gång?

om inte, så tycker jag att ni ska vara glada och djupt tacksamma.

städade köket i våran realokal tidigare i dag.
(jo, det ingår tydligen i mina arbetsuppgifter).

anyways, i kylen stod det en mjölkliter med bäst före datum, 4 mars 05.
när jag hällde ut den så var mjölken svart och vattnig.
lukten var fruktansvärd, jag hade kväljningar i flera timmar efteråt.

hittade också två burkar keso och en aftonbladet.
tydligen hade en vasaloppsåkare dött.

augustpriset?

antagligen till:
klas östergren - gangsters
nationalnyckeln (fjärilar - dagfjärilar)
barnkategorin känns mer öppen, mest kanske för att jag har så dålig koll.
fast jag hoppas att stina wirsén vinner med "vem är arg?".
det är årets läsupplevelse, jag lovar!

i helgen ska jag dricka glögg, röka cigg och spela in en ny låt.

2 Comments:

  • At 7:12 em, Blogger Anna (K) said…

    Åh. Usch!!! (syftar på mjölken nu så klart. Kunde du inte bara helt sonika ha slängt hela paketet, med innehåll och allt?)

    Annars tror jag att du är på rätt spår, både när det gäller Augustpriset och helgplanerna.

     
  • At 9:58 em, Blogger eyvind dyer said…

    kära anna. det är lätt att vara efterklok.

     

Skicka en kommentar

<< Home