Illiteracy will prevail

en tjugonånting kille som fejkar sin väg genom bokbranschen. jobbar för närvarande som bokbhandelsbiträde i en större svensk stad.

torsdag, december 01, 2005

jobbade nästan 12 timmar idag.
vi hade vip kväll.
vip står för very illiterate people.

jag hann dra i mig tre glas rödvin innan
vi öppnade butiken igen på kvällen.
antar att det gjorde det hela mer uthärdligt.
faktum är att det gav det hela en surrealistisk känsla.

roligast var damen som jag diskuterade litteratur med.
hon var väldigt viktig och överlägsen. vi diskuterade
amos oz och klas östergren. givetvis hamnade vi till
slut kring en diskussion om palestinafrågan.
vi var inte eniga.

hon hade en stor klick med grönmögelost i ansiktet.
hela kvällen.
jag sade inget.

3 Comments:

  • At 1:32 fm, Blogger Susanna said…

    tror du hon gick hem och käkade biten till kvällsmat?

     
  • At 9:13 em, Blogger eyvind dyer said…

    du gurkan, man vet aldrig. fast jag tror att hon var rätt mätt redan, på alla gratis pepparkakor och alla muggarna med rödvin.

     
  • At 1:44 fm, Anonymous Bantu said…

    "vi hade vip kväll.
    vip står för very illiterate people."

    Som sär skrivare, till exempel?

     

Skicka en kommentar

<< Home