Illiteracy will prevail

en tjugonånting kille som fejkar sin väg genom bokbranschen. jobbar för närvarande som bokbhandelsbiträde i en större svensk stad.

måndag, december 05, 2005

så, bonniers vann alltså augustpriset.
som alla andra år. grattis.

valet stod ju annars mellan bonniers och bonniers.

måste ha varit svårt.

vad klas östergren anbelangar så klarar han sig nog
utan ett augustpris. han kan väl alltid plocka äpplen och

dricka starkcider med gudrun schyman på österlen.
om han behöver trösta sig.

fast stina wirséns "vem är arg" borde verkligen ha vunnit
barnboksklassen. jag hävdar fortfarande att det är årets
läsupplevelse!


5 Comments:

  • At 9:47 fm, Anonymous cecilia said…

    Man skulle också kunna säga att Rabén & Sjögren, Prisma OCH Bonniers vann Augustpriset. Eller tycker du bara att det är den skönlitterära Augusten som räknas?

     
  • At 11:08 fm, Blogger eyvind dyer said…

    nej, verkligen inte. men för oss i bokhandeln så är det skönlitterära priset tyngst. det är den vinnaren som säljer, dom andra flyter med litegrann i bakvattnet.

    sen syftade jag väl egentligen mest på bonniers dominans i bokbranschen. den är lite tröttsam. minst sagt.

     
  • At 11:17 em, Anonymous Exeget said…

    Det är väl skitsamma vilket förlag som ger ut böckerna så länge böckerna är bra. Huruvida de är det, ja, det är en helt annan fråga.

     
  • At 9:38 fm, Blogger karin said…

    åh. vem är arg är fantastisk. jag blev så glad av att läsa den att jag nästan grät.

     
  • At 6:18 em, Anonymous Anonym said…

    Augustprisvinnare i all ära, men de är så sega! Massa prat och ett virrvarr av tankar. Tacka vet jag böcker med en handling, med en tydlig början mitt och slut!

     

Skicka en kommentar

<< Home