Illiteracy will prevail

en tjugonånting kille som fejkar sin väg genom bokbranschen. jobbar för närvarande som bokbhandelsbiträde i en större svensk stad.

onsdag, januari 11, 2006

silver silver var inne i bokhandeln idag,
han var ute efter en schysst musikbiografi.
jag rekommenderade "freak" - boken om freddie wadling,
men den dög inte. för lite glam uppenbarligen.

när jag ramlat sönder benet under emmabodafestivalen
för nåt år sen, så låg jag på samma avdelning på sahlgrenska
som gitarristen i hammerfall. han brukar vara inne
i bokhandeln och handla textilpennor.

andra som handlar är t.ex. erik blix och carin "21:30".
gud, varför kommer det inga vettiga människor hit?




5 Comments:

  • At 10:34 em, Blogger the lost feeling said…

    om du bara berättar vilken affär du jobbar i så ska jag komma in och handla! :)

     
  • At 5:05 em, Blogger Liza said…

    Well, jag jobbade extra i en bokhandel innan jul och då var den här killen i grabben i graven bredvid-filmen (heter han Mikael Nykvist?) och det var inte heller så kul.

     
  • At 9:00 fm, Anonymous johan said…

    men vad köpte silver silver (heter han verkligen så?)? eller fick han gå utan bok?

     
  • At 11:34 fm, Blogger eyvind dyer said…

    han fick gå härifrån tomhänt, jag rekommenderade sl books istället.
    haha, silver silver...
    jag vet inte om det är hans riktiga namn.

     
  • At 11:14 em, Blogger Alison said…

    Alltid kul när man tar sig tid att besöka och läsa en blogg man blivit tipsad om och så visar den sig vara mer än värd besväret. Tar mig friheten att länka till dig.

     

Skicka en kommentar

<< Home