Illiteracy will prevail

en tjugonånting kille som fejkar sin väg genom bokbranschen. jobbar för närvarande som bokbhandelsbiträde i en större svensk stad.

torsdag, maj 04, 2006

gp har en intressant artikel om bloggande/litteratur idag,
("på spaning efter den tid som grytt", del 3, sid. 79).

bl.a. nämns den här bloggen:
"20-årige eyvind dyer har en blogg där han mycket
underhållande skildrar ett bokhandlarbiträdes vedermödor.
är det okej att en bonnierroman kammar hem augustpriset - igen?
och varför hittar inte kunderna markis de sade i affären?"

årets mest överreklamerade bok måste nog vara
neil strauss - spelet. har precis läst ut den, så nu slipper ni.
och vad är grejen med natur och kulturs annonsering kring boken?
tror dom att dom driver indieklubb och är lite ungdomliga,
kolla pelaren vid göteborgs central nästa gång ni är där. herregud.
lägg ner.

veckans boktips är istället eyvind johnsons - resebrev 1921 -1952.
(modernista) eyvind är den författare som betytt mest för mig,
det finns en mängd orsaker. orsaker som jag inte har tid att gå in
på här, förhoppningsvis orkar jag skriva
en längre artikel så småningom.

romanen om olof, stad i mörker och stad i ljus. läs!

på tal om annat så håller jag på att gå in mina nya tofflor.
det är en skön bibliotekskänlsa över det hela, dessutom
har jag inte rakat mig på 4-5 dagar. undrar vad min chef tycker?
jag får väl motivera det hela med att jag är kulturarbetare. :)

om 10 dagar drar jag till egypten.